HRA A ŠIPKOVÁ PRAVIDLA
Máte-li k dispozici vhodnou místnost, terč připevněný na stěně nebo stojanový, postavený u stěny, může začít samotná hra. Postoj a styl hry není jednotný. Každý hráč ho může uzpůsobit svým potřebám. Nepsaným pravidlem ovšem je, že stojná noha, tedy noha, kterou stojíte na čáře je identická s rukou, kterou házíte. Tedy praváci stojí pravou nohou na čáře a leváci levou.
Hází se třemi šipkami, ovšem každou šipkou zvlášť. Série těchto tří hodů je jedním kolem. Kola se opakují, dokud některý z hráčů nesplní podmínky hry a tím vyhraje. Jedna takováto hra se nazývá leg. Zápas může tvořit jeden i více legů.
Existuje mnoho her, především v elektronických šipkách je výběr nepřeberný. Na turnajích sa ovšem hrají především hry zvané X01 (místo X se doplní 3, 5, 7, ...) a CRICKET.
X01: Jak se hraje např. 501. Na začátku má každý hráč 501 bodů. Po odhození tří šipek, tedy po jednom kole se hráči střídají, přičemž se jim odečítá právě hozený počet bodů. Vítězí hráč, který po dosáhne přesně 0 bodů. Hodí-li pod 0, tedy již do záporné hodnoty, kolo se nepočítá a pokračuje soupeř. Hra má většinou určitou počáteční (IN) anebo konečnou (OUT) podmínku. Např. DOUBLE IN znamená, že k zahájení odpočtu je třeba nejdříve hodit dablové vnější mezikruží (úspěšný hod se již odečítá). Nejčastější podmínkou je DOUBLE OUT, což znamená, že na nule musíte skončit hodem do správného dablu. Např. zůstává-li vám k dohrávce 35 bodů, musíte nejdříve odhodit liché číslo, aby zbytek byl dělitelný dvěma. Hodíte-li 3, pak zbytek je
CRICKET: Hra se hraje většinou na turnajích v USA. Obvykle se hraje na výseče od 15 do